Asianajotoimisto auttoi YT-neuvotteluissa alusta loppuun

Apua heti YT-neuvottelun alkuvaiheessa

Haastattelin asiakasta, jota avustimme yhteistoimintalain mukaisissa neuvotteluissa eli YT-neuvotteluissa. Asiakkaamme kertoo prosessin taustoista: “YT-menettely tuli ajankohtaisiksi, kun yrityksen taloudellinen tilanne heikkeni. Tilanne oli haastava.”

Asiakas otti toimistoomme onneksi yhteyttä jo siinä vaiheessa, kun toimenpiteitä vasta suunniteltiin.

“Jarkko taustoitti tilanteemme kattavasti ja kuunteli meitä. Oli selvää, että Jarkko Männistön toimistolla ymmärrettiin yhteistoiminnan neuvotteleva luonne.”

Yhteyden lakimieheen sai nopeasti

YT-neuvotteluissa laki ohjeistaa neuvotteluiden toteuttamisen ja osa aikarajoista on ehdottomia. Työnantajan on täytettävä tietyt velvollisuudet ja siksi on tärkeää, että ohjeistus on kattavaa.

“Saimme ohjeet kirjallisesti ja kohta kohdalta. Eteneminen oli helpompaa kun pystyimme luottamaan, että menettelemme oikein.”

Meille on tärkeää, että asiakkaan ei tarvitse olla yksin tilanteessa, joka voi olla usealle yritykselle uusi tai stressaava.

“Lakimiehen sai kiinni silloin, kun häntä tarvittiin. Toimistolta palattiin aina asiaan nopeasti ja opastettiin neuvotteluiden käytännön toteuttamisessa silloinkin, kun tilanteet muuttuivat yllättäen.”

Apu YT-neuvotteluissa oli konkreettista

“Asianajotoimisto auttoi myös toimenpiteissä, joihin päädyttiin neuvotteluiden jälkeen. Meitä autettiin esimerkiksi kirjoittamalla meille asiakirjapohjat valmiiksi.“

Asianajossa on kyse asiantuntijatyöstä, mutta asiakkaan kannattaa vaatia konkreettista apua. Meille on tärkeää, että vastaamme asiakkaan auttamisesta ratkaisuun asti. Asiakas saa siis konkreettiset toimintaohjeet, joita seuraamalla hän voi luottaa siihen, että menettelee oikein.

“Asianajotoimiston avulla asiat hoidettiin oikein ja säästöt voivat nousta jopa kymmeniin tuhansiin. Työoikeusasioissa voimme siis suositella tämän toimiston puoleen kääntymistä.“

 

Kuva: question marks / gillian maniscalco / CC BY-SA 2.0
PageLines